mandag

En dag, bare ikke i dag

En dag skal jeg flytte for meg selv. Jeg skal bo i min egen leilighet med mine egne møbler og mitt eget kjøkken. Plantene skal jeg vanne selv, hunden skal jeg lufte, klærne skal jeg vaske og all mat skal handles inn og lages. Jeg gleder meg egentlig litt.

Jeg skulle ønske det regnet i dag. 

Jeg er hjemmeliggende, syk, og alene i huset. Familien er på sørlandet og jeg liker ikke dette halvveisværet. Aller helst, vil jeg ligge ute i hagen. Kjenne det halvkaldet sommerregnet i ansiktet og virkelig føle, at jeg lever.

For øyeblikket er jeg helt tom og død. Kroppen er sliten og slapp. Hodet er vondt. Halsen er verre og tanken på mat gjør meg kvalm. Jeg vil ut men været ødelgger lysten.
- jeg er syk, alene hjemme og jeg liker det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar