tirsdag

"Da je var ung"

To damer satt på bussstoppet og snakket om da de var unge og gikk i russeklær.
En tredje sto og snakket til seg selv om bussen.
De to damene la merke til meg.
De kikket skeptisk på meg.
Jeg liker egentlig ikke når mennesker stirrer skeptisk på meg. Jeg må si jeg liker det enda mindre
når det er gamle mennesker.

Den gangen jeg blir gammel skal jeg smile til ungdommen.
Ikke fordi jeg liker dem noe spesielt, men fordi du kan se lenger på en person uten at det blir stirring om du smiler enn om du ser skeptisk på dem. Jo lenger du få se på dem
jo mer har du å baksnakke de for når du treffer dine gamle venninner og skal være oppgitt over dagens ungdom.

Dagens ungdom. Det er meg det.
En dag skal jeg sitte å baksnakke
den fremtidige meg. Ikke den jeg er da,
men alle de som er meg nå,
da.


see you soon
- katrine♥

1 kommentar: